Batoane energizante. Protein bars

Batoanele energizante pe care le vedem în supermarket-uri sunt pline de zahar și alte arome false, de aceea eu aleg să pregătesc acasă astfel de batoane, având grijă la ingredientele pe care le folosesc (cât mai naturale, neprocesate), dar și la cantitatea acestora.

Aceste batoane energizante/protein bars sunt mai ușor de făcut decât ai crede și mult mai sănătoase decât cele din comerț pentru că:

  1. nu am adăugat deloc zahăr, sunt îndulcite natural
  2. conțin numai ingrediente naturale
  3. nu am adăugat aditivi sau stabilizatori
  4. nu necesită coacere
  5. sunt vegane (fără ouă sau lapte)
  6. sunt perfecte pentru cei care au un stil de viață raw-vegan

batoane energizante protein bars

Aceste batoane sunt ideale pentru o gustare, iar datorită faptului că sunt bogate în fibre (fulgii de ovăz), proteine (nucile), acizi grasi Omega 3 (semințele de chia), sunt perfecte și pentru cei care merg la sala de fitness sau fac sport de performanță, pentru că un astfel de baton le oferă energia de care au nevoie înainte de antrenamente, dar pot fi mâncate și după antrenamente pentru recuperare.

batoane energizante protein bars

Sunt batoane care nu necesită coacere, deci sunt raw, pot sta 5-7 zile la frigider sau până la 2 luni în congelator. Poți să le servești ori de câte ori simți nevoia de ceva dulce sau ceva care să te energizeze.

Iată și rețeta:
____________________________________
INGREDIENTE
1 cană de fulgi de ovăz
15 curmale
2 mâini pline de nuci
2-3 linguri de ulei de cocos (poate fi înlocuit cu 2 banane sau 2 linguri de unt de arahide)
2 linguri de semințe de chia
1 lingură de esență de valinie
Opțional: 1 lingură de miere (sau sirop de agave pentru vegani)

batoane energizante protein bars
____________________________________
PREPARARE
Pune curmalele la hidratat pentru 1 oră într-un bol cu puțină apă călduță cât să le acopere. În acest fel sunt crescute calitățile nutritive și sunt mult mai ușor de digerat, dar vor fi și mai ușor de mixat în blender pentru că se vor înmuia stând în apă. De asemenea, dacă dorești poți să hidratezi și nucile, pe care trebuie să le pui într-un bol cu apă călduță timp de 4 ore. Eu am ales să hidratez doar curmalele.

batoane energizante protein bars

După ce ai hidratat curmalele, pune-le într-un blender/robot de bucătărie împreună cu fulgii de ovăz, nucile, semințele de chia, 2 linguri de ulei de cocos, 1 lingură de esență de vanilie și mixează-le până sunt mărunțile bine și devin omogene ca un aluat.

Cum îți dai seama că ,,aluatul” este omogen? Este simplu: iei puțin din compoziție, o strângi în mână și vezi dacă se încheagă. Curmalele și uleiul de cocos ajută la închegarea compoziției.

Dacă vezi că nu s-a închegat destul, mai pune 1 lingură de ulei de cocos sau cum am facut eu, am adăugat o banană pisată și am mixat din nou toată compoziția timp de 5-10 secunde în robotul de bucătărie.

batoane energizante protein bars

Transferă compoziția rezultată într-o tavă (eu am folosit una de 25×20 cm) acoperită cu folie de plastic sau foaie de copt și nivelează amestecul pe toată tava cu o lingură sau cu palmele umede. Folia de plastic sau foaia de copt te va ajuta să scoți compoziția din tavă mult mai ușor.

Presară deasupra semințe de floarea soarelui crude și bucăți mici de nuci. Lasă tava la frigider 2 ore sau la congelator 1 oră, apoi taie în bucăți egale, dându-le forma unor batoane.

batoane energizante protein bars

SFAT 1: Presară deasupra și un pic de sare. O să-mi mulțumești pentru asta!
SFAT 2: Deși aceste batoane sunt făcute numai din ingrediente naturale, totuși au un conținut caloric destul de mare, de aceea sfatul meu este să nu mâncați mai mult de un baton pe zi. Alegeți tu momentul în care dorești să-l mănânci.

batoane energizante protein bars

Spor la făcut batoane!

Cu drag, Nicoleta!

P.S. Nu uitați să dați și un LIKE paginii de Facebook pentru a fi la curent tot timpul cu ultimele mele rețete. Click aici -> Foodieopedia .

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *