Budinca de chia cu rodie

Budincă de chia cu boabe de rodie, ceva simplu, clasic, o budincă foarte gustoasă și sănătoasă. Trebuie neaparat să o încercați și voi!

Trend mare cu semințele acestea de chia în ultima vreme. Am început să folosesc acest ,,aliment minune” abia acum 2 ani (rușine să-mi fie!). Am tot auzit: semințe chia în sus, semințe chia în jos. Ce-o mai fi și cu astea? Până când într-o zi le-am cumpărat, am experimentat și nu m-am mai despărțit de ele.  De atunci sunt prezente tot timpul în dulapul meu, iar când se termină, fug repede la magazin și mai cumpăr o punguță.

budinca de chiaSemințele de chia – De ce aliment minune?
  • sunt pline de grăsimi sănătoase (acizi grasi Omega 3)
  • au un conținut ridicat de proteine esențiale
  • au un conțin foarte mare de fibre, care sunt esențiale pentru sănătatea sistemului digestiv 
  • semințele de chia sunt bogate în vitamine (A, B, D, E, K) și minerale (cupru, zinc, calciu
  • sunt o sursă puternică de antioxidanți
  • nu conțin gluten

Semințele de chia își măresc de 2 ori cantitatea atunci când intră în contact cu un lichid. Deși prețul lor nu este foarte mic, vă recomand să le cumpărați pentru că nu e ca și cum le-ați mânca zilnic, ca pâinea de exemplu. Eu îmi cumpăr o pungă de 400 gr. și îmi ajunge pentru 1-2 luni. 

Pot fi încorporate într-o grămadă de rețete (salate, smoothie-uri, biscuiți sau pâine de casă etc.), însă preferata mea este budinca cu semințe de chia. Se face foarte ușor, ai nevoie practic doar de două ingrediente: semințele de chia și laptele + topping-ul la alegere. 

budinca de chia

Budinca de chia cu rodie poate fi mâncată la micul dejun, ca o gustare între mesele principale sau ca un desert. Poate fi făcută cu o seasă înainte, iar a doua zi dimineața ai micul dejun asigurat. De asemenea, budinca de chia poate fi pusă într-un caserolă mică sau într-un borcan cu capac și luată la pachet oriunde ați merge. Este foarte versatilă și puteți să alegeți orice topping doriți.

Uite și rețeta mea pentru budincă de chia cu rodie!
____________________________________
INGREDIENTE
5 linguri semințe de chia (60-70 gr.)
250 ml. lapte (am folosit lapte de migdale)

Îndulcitor: eu am pus jumătate de banană pisată (dacă vrei poți să pui 1 lingură de miere de albină, sirop de agave sau sirop de arțar)

Topping la alegere: eu am ales rodie pentru că acuma sunt peste tot în magazine, dar poți să folosești orice fruct ai la îndemână, semințe sau oleaginoase (nuci, migdale, alune)

budinca de chia
____________________________________
PREPARARE
Pune semințele de chia într-un bol, apoi adaugă laptele treptat peste ele.

Amestecă timp de 2-3 minute până vezi că începe să se umfle compoziția. Lasă deoparte bolul pentru 2-3 ore pentru a se umfla semințele de chia (cel mai indicat este să lași compoziția peste noapte la frigider).

budinca de chia

După 2-3 ore (sau a doua zi) pisează jumătate de banană (sau folosește orice alt îndulcitor așa cum am menționat în lista de ingrediente), adaugă banana în budinca de chia și amestecă.

Pune budinca într-un pahar / bol peste care adaugă topping-ul tău preferat (în cazul meu rodie).

Asta e tot!

budinca de chia

Este numai bună de mâncat la micul dejun, între mese ca o gustare sau chiar ca un desert.

Să aveți poftă!

Cu drag, Nicoleta!

P.S. Nu uita să dai LIKE paginii de Facebook Foodieopedia pentru a fii la curent cu ultimele rețete postate!

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *