Budinca de chia

Trend mare cu semințele acestea de chia în ultima vreme. Am început să folosesc acest ,,aliment minune” abia acum 2 ani (rușine să-mi fie!). Am tot auzit: semințe chia în sus, semințe chia în jos. Ce-o mai fi și cu astea? Până când într-o zi le-am cumpărat, am experimentat și nu m-am mai despărțit de ele. De atunci sunt prezente tot timpul în dulapul meu, iar când se termină, fug repede la magazin și îmi mai cumpăr o punguță.

budinca de chia De ce aliment minune? Pentru că sunt pline de grăsimi sănătoase (acizi grasi Omega 3), au un conținut ridicat de proteine, fibre, antioxidanți și nu conțin gluten. O fi ele mici, dar își măresc de 2 ori cantitatea atunci când intră în contact cu un lichid.

Deși prețul lor nu este foarte mic, vă recomand să le cumpărați pentru că nu e ca și cum     le-ați mânca zilnic, ca pâinea de exemplu. Eu îmi cumpăr o pungă de 400 gr. și îmi ajunge pentru 1-2 luni. Pot fi încorporate într-o grămadă de rețete (salate, smoothie-uri, biscuiți sau pâine de casă, etc.), însă preferata mea este budinca cu semințe de chia. Se face foarte ușor, ai nevoie practic doar de două ingrediente + topping-ul la alegere. 

Uite și rețeta!
____________________________________

INGREDIENTE

5 linguri de semințe de chia

250 ml. lapte (am folosit lapte de migdale)

Îndulcitor: eu am pus ½ banană pasată, dacă vrei poți să pui 1 lingură de miere de albină

Topping la alegere: am ales rodii pentru că acuma sunt peste tot în magazine, dar poți să folosești ce fruct ai la îndemână

budinca de chia
____________________________________

PREPARARE

Pune semințele de chia într-un bol, apoi adaugă peste ele laptele. Amestecă timp de 2-3 minute până vezi că începe să se umfle compoziția. Lasă deoparte bolul pentru 2-3 ore pentru a se umfla semințele de chia (cel mai indicat este să lași compoziția peste noapte la frigider).

budinca de chia

După 2-3 ore (sau a doua zi) pasează jumătate de banană (sau orice alt îndulcitor dorești), adaug-o în budincă și amestecă. Pune budinca într-un pahar / bol peste care adaugă topping-ul tău preferat. Asta e tot!

budinca de chia

Este numai bună de mâncat la micul dejun, între mese ca o gustare sau chiar ca un desert.

budinca de chia  Yuummy, Yummy!

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *