Ce fac pentru a fi mereu hidratata

Știți vorba cântecului: ,,All you need is love”? Ei bine, eu aș zice că ,,All you need is water”, adică mai întâi de toate avem nevoie de apa pentru a supraviețui, iar pentru ca organismul nostru să funcționeze normal, o hidratare corespunzătoare trebuie să fie prioritară.

Apa se găsește în organismul omului într-un procent de 60-70% și îndeplinește o serie de funcții ca:

  • este un nutrient vital pentru viața fiecarei celule, acționează ca material de construcție;
  • regleaza temperatura internă a corpului prin transpirație și respirație;
  • carbohidrații și proteinele pe care corpul noastu le folosesc ca hrană sunt metabolizate și transportate de apă în sânge;
  • ajută la eliminarea deșeurilor/toxinelor în principal prin urinare;
  • formează saliva;
  • lubrifiază articulațiile.

funcțiile apei -foodieopedia

sursa: The water in you

,,Pentru o viață sănătoasă consumați zilnic minim 2 litri de lichide”– un sfat care sunt sigură că îți este arhicunoscut. Dar oare îl pui în practică? Tu câtă apă sau lichide bei pe zi? Cantitatea de apă de care avem nevoie diferă de la individ la individ. Sunt o mulțime de variabile, nu voi intra în detalii, ci doar le voi aminti: vârsta, greutatea, nivelul de activitate fizică, clima, condiția medicală, dieta, etc.

Oboseală, stare de somnolență, dureri de cap, amețeli, gura uscată, sete extremă, urină mai închisă la culoare decât deobicei sau urină mai rară, ai avut și tu la un moment dat aceste simptome și sunt sigură că ai dat vina sau ai găsit orice altă cauză, mai puțin lipsa unei hidratări adecvate. 

Una dintre cele mai simple metode prin care poți să-ți verifici gradul de hidratare/deshidratare, este să-ți analizezi culoarea urinei. 

culoarea urinei

sursa:Sfat Farma – culoarea urinei

Simptomele menționate mai sus sunt simptome la care fiecare dintre noi trebuie să fim atenți pentru a nu ajunge la deshidrate și să luăm măsuri atunci când apar. Cum? Preveniți deshidratarea bând suficientă apă!

Putem să ajungem la cantitatea ideală de apă consumată/zi și consumând anumite alimente cu un conținut mai mic sau mai mare de apă:

  • fructe (căpșuni, pepene verde, mere, struguri, portocale, grapefruit, pere, ananas, avocado, banane)
  • legume (salate, spanac, varză, dovleac, dovlecel, broccoli, conopidă cartofi, morcovi, castravete, roșii)
  • lactate (lapte, iaurt, kerfir, cottage cheese).

Chiar dacă sunt lichide, de evitat ar fi următoarele: alcoolul, băuturile carbogazoase îndulcite, sucurile din fructe, băuturile care conțin cofeină (cafeaua, energizantele), care nu sunt o opțiune atunci când îți este sete, ci trebuie consumate cu moderație. Atenție mare atunci când beți alcool sau cafea, acestea pot duce la dehidratare dacă nu consumați suficientă apă. Nu-i așa că ai simțit că îți este și mai sete după ce ai băut un pahar de suc? Ei bine, de vină este zahărul din acele băuturi. 

3 băuturi fără zahăr adăugat care vă hidratează

Apa este prioritată, ar trebui să o consumați apă, nu sucuri, alcool, cafea, ci apă! Uneori apa simplă poate fi banală (pot să folosesc cuvântul ăsta?) pentru unii, poate nu-i atrage, așa că pentru a vă da câteva idei simple prin care vă puteți hidrata diferit decât bând apă, m-am hotărât să vă arăt 3 băuturi perfecte, care vă vor face plăcere să le beți. 

Menționez faptul că acestea sunt băuturi pe care puteți să le includeți zilnic, câte 1-2 pahare, însă pe lângă acestea, apa trebuie să fie sfântă.

LIMONADĂ CU PEPENE GALBEN
Ingrediente
½ pepene galben, 3 lămâi, 1 lingură de ghimbir ras, câteva frunze de mentă, gheață, apă

Preparare
Stoarce zeama de la lămâi și pune-o într-o carafă împreună cu ghimbirul și frunzele de mentă. Pune pepenele galben într-un blender și mixează-l până se face piure. Pune piureul de pepene galben în carafă, adaugă apă atât cât este nevoie pentru a umple carafa și pune câteva cuburi de gheață.

2. limonada cu pepene verde - foodieopedia

După cum vedeți nu am folosit nici zahăr, nici siropul acela care se folosește deobicei la limonada clasică. M-am bazat strict pe dulceața pepenelui, care a dat un gust foarte bun și fresh limonadei. 

CEAI RECE DIN FRUCTE DE PĂDURE CU FELII DE PIERSICĂ
Ingrediente
3-4 plicuri ceai din fructe de pădure, 1 piersică tăiată în felii, câteva felii de lămâie și câteva frunze de mentă, apă

Preparare
Prepară ceaiul conform instrucțiunilor și lasă-l  să se răcească complet. Adaugă feliile de piersică și mentă, apoi pune-l în frigider. A doua zi adaugă câteva cuburi de gheață și servește cu plăcere.

1. ceai rece din fructe de padure - foodieopedia

Se poate folosi orice alt tip de ceai aveți în casă, eu am avut ceai dintr-un mix de fructe de pădure. De asemenea puteți să adăugați alte felii de fructe sau chiar piureuri din fructe.

3. ceai rece din fructe de padure - foodieopedia

APA INFUZATĂ

1. apa infuzata - foodieopedia

Ce este apa infuzată? Este o apă fancy, o apă cu stil, cum îmi place mie să-i zic. Adică, se ia apa, se pune într-un pahar/borcan cu închidere ermetică, se adaugă fructe, uneori și legume tăiate felii, plus câteva plante aromatice (mentă, busuioc, cimbru, rozmarin), se lasă la infuzat (de preferabil peste noapte), iar a doua zi se bea. Să zicem că facem un upgrade (o îmbunătățire) apei, o înfrumusețăm astfel încât să pară mai ,,băubilă”. Asta aviz acelor persoane cărora apa simplă li se pare prea banală, de aceea mi-am permis să o numesc ,,apă fancy”.

Iată și câteva idei:
Apa infuzată cu kiwi și coacăze negre

1. apa infuzata cu kiwi si coacaze

Apa infuzată cu struguri, rodie și lămâie (jumătate de lămâie am stors-o)

1. apa infuzata cu strugure si rodie

Apă infuzată cu lime și portocală (jumătate de portocală am stors-o)

1. apa infuzata cu portocala si lime

Apă infuzată cu castravete, lămâie, ghimbir și mentă

1. apa infuzata cu castravete si lamaie - foodieopedia

Cu această ocazie vreau să mulțumesc celei mai chic echipe de la Chic Ville, cu care am colaborat la această postare și de la care am primit acest set de pahare cu carafă, cu un desing minunat și puțin diferit față de ce am văzut până acuma.

Ce fac eu pentru a fi mereu hidratată?
  • țin tot timpul o sticlă cu apă plată lângă mine, ba mai mult, cred că am 3-4 sticle de apă prin toată casa: pe masa unde lucrez, în bucătărie, în pat, lângă pat. Sticla cu apă nu-mi lipsește nici din geantă, o am tot timpul cu mine oriunde merg
  • seara înainte de a merge la somn pun lângă pat o sticlă cu apă. De multe ori mă trezesc noaptea și simt nevoia să beau apă, așa că, cu cât este mai aproape de mine, cu atât mai bine
  • dimineața când mă trezesc primul lucru pe care îl fac este să beau apă. Bine, asta după ce-mi deschid ochii :)). Beau 1 sau 2 pahare de apă în primele 30 minute după ce m-am trezit. În acest fel readuc la viață organismul și încep să funcționez normal
  • atunci când simt că îmi este foame, beau 1 pahar de apă. De cele mai multe ori creierașul nostru dă rateuri și ne trasmite semnale greșite. Unul din acestea este și ,,senzația falsă de foame”, când de fapt ce vrea el să spună, este că ești deshidratat, că ar trebui să bei un pahar de apă, să aștepți câteva minute și apoi să vezi dacă mai ai acea senzație
  • am grijă să includ în alimentația mea fructe și multe legume bogate în apă (am enumerat mai sus o mare parte din acestea)
  • pe lângă mâncare solidă, încerc pe cât posibil să includ în alimentație și supe/ciorbe
  • de câțiva ani nu mai consum băuturi carbogazoase și nici sucuri din fructe din cauza conținutului mare de zahăr, care nu făceau altceva decât să mă facă să-mi fie și mai sete
  • în schimbul acelor băuturi carbogazoase și sucuri din fructe, prefer să-mi fac acasă limonadă, ceaiuri rece cu felii de fructe sau apă infuzată (idei pe care vi le-am arătat mai sus)
  • beau multă apă atunci când fac sport, deoarece prin transpirație pierd o mare parte din lichide, iar aceste lichide trebuie înlocuite bând apă, atât înainte, pe durata efortului fizic, cât și după.
  • zilnic reușesc să beau între 3 și 4 litri de apă, recordul meu fiind undeva la 6-7 litri

Acestea sunt mici trucuri prin care eu reușesc să rămân mereu hidratată, să ofer organismului meu apa de care are nevoie, pentru a-mi mulțumi pielea, părul, dinții și fiecare parte a corpului, care ar avea de suferit din cauza unei hidratări necorespunzătoare. 

Pe final aș vrea să vă spun vorba pe care o tot repet: ține-ți prietenii aproape și sticla cu apă și mai aproape! 

Voi ce trucuri folosiți pentru a fi mereu hidratați?

P.S: Nu uitați să dați LIKE paginii de Facebook Foodieopedia pentru a fi la curent cu ultimele postări!

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *