Cum ne revenim dupa sarbatori?

,,Cum ne revenim după sărbători?”, întrebarea care se află pe buzele tuturor. 

Acum că sărbătorile au trecut, sunt sigură că mulți dintre voi aveți tendința să treceți la o dietă drastică, la cure de detox cu sucuri, să vă închideți 1-2 ore în sălile de fitness sau chiar mai grav, să vă infometați. Pe departe cele mai nepotrivite soluții.

Sărbătorile reprezintă un motiv prielnic în care ne adunăm cu familia, ne revedem prietenii, ne bucurăm de zilele libere și ne încărcăm bateriile pentru următoarea perioadă. Sună frumos, însă în preajma sărbătorilor avem tendința să facem ,,abuz” la mâncare, dar și la alcool. Și nu că ar fi ceva extrem de grav, eu mă număr printre persoanele care chiar se bucură de preparatele care se fac de sărbători și gustă din tot ce se pune pe masă, însă cu limită.

Greseli pe care le facem de sarbatori

Mâncăm mult. Cozonac, prăjituri, sărățele, sarmale, cârnăciori, piftie, chifteluțe, friptură, tuturor ne plac, dar acestea sunt preparate cu un conținut mare de sare, zahăr și grăsimi saturate. Și nu că ar fi capăt de lume dacă le consumăm din când în când, dar problema este că le consumăm pe toate deodată la aceeași masă, în aceeași zi sau în decursul a 2-3 zile. Cel mai rău este că nu ne oprim doar la a gusta, ci ne umplem farfuriile de fiecare dată. Și uite așa ne alegem cu un surplus caloric de toată frumusețea.

Alcoolul este de asemenea prezent în meniul de sărbători. Mergi la un neam, musai să ciocnești și un pahar de vin, pălincuță, că doar nu ești beteag (= bolnav) să nu bei. Sunt sigură că vă este cunoscută situația aceasta. Ce este greșit cu alcoolul? Pe lângă cele 7 kcal pe care le aduce/gram, acesta și deshidratează. Sfat pe viitor: după fiecare pahar de alcool, beți un pahar plin de apă. La fel, seara, înainte de culcare beți câte 1-2 pahare de apă pentru a evita durerile de cap de a doua zi.  

Uităm să ne hidratăm corespunzător. Mulți uită sau nu vor să bea apă în perioada sărbătorilor, alegând în schimb sucurile naturale pline de zahăr sau celebra băutură cabogazoasă de culoare închisă (nu facem reclamă, știți la ce mă refer). Despre cât de importantă este hidratarea, am scris în articolul ,,Ce fac pentru a fi mereu hidratată”, pe care ți-l recomand cu drag să-l citești.

Lenevim, lenevim și iar lenevim. După atâtea mese îmbelșugate, parcă nu mai ai chef nici să te miști din pat și ai stare de somnolență aproape tot timpul. Singura mișcare pe care o faci e plimbatul de la un neam la altul sau de la un prieten la altul, dar și atunci, tot cu mașina.

Cum ne revenim dupa sarbatori?

  1. În primul rând nu te învinovăți!

Te-ai simțit bine la masă cu familia și prietenii? Dacă da, atunci nu te învinovăți pentru că ai mâncat mai mult decât deobicei! A fost un moment de ,,recompensă”, o evadare temporară de la obiceiurile tale, câteva zile în care te-ai bucurat cu adevărat de mâncare. Și așa ar trebui să gândim mereu, să ne bucurăm de mâncare, să nu ne imaginăm felia aia de tort sau farfuria cu 5-6 sarmale ca pe vreun Bau-Bau.

foodieopedia.ro

2. Spune NU detox-ului cu sucuri sau dietelor drastice!

Revenirea după sărbători ar trebui să fie treptată, nu căuta soluții magice în celebrele cure cu sucuri și nici nu te limita doar la câteva frunze de salată pe zi. Mergi în schimb pe o alimentație ușor redusă calorică, astfel încât să reglezi excesul acumulat în ultimele zile.

farfuria echilibrata

3. Fă în schimb un detox al frigiderului!

E timpul să revii la normal cu alimentația! Fă o listă de cumpărături și umple frigiderul și cămara cu multe legume, fructe, carne slabă, lactate, cereale și produse din cereale integrale și renunță la produsele procesate, mezeluri, prăjeli și toate deserturile. Află mai multe informații despre cum poți să faci aceste schimbări de alimente în articolul meu referitor la ,,Detoxifierea Frigiderului” !

cumparaturi acuma

Dacă mai ai mâncare rămasă din urma sărbătorilor, dar pe care știi că nu o vei mai mânca pentru că vrei să revii la o alimentație mai curată, nu o arunca, ci doneaz-o mai degrabă unui sărac, unui prieten, unui vecin sau chiar unui membru al familiei. Ei vor ști mai bine ce să facă cu ea. NO FOOD WASTE! FĂRĂ RISIPĂ ALIMENTARĂ!

4. Consumă mai multe legume!

În afară de măslinuțele, feliie de castravete și roșiile cherry de pe platoul cu aperitive, ce alte legume ai mâncat acum de sărbători? Sincer mie mi-a fost dor să mănânc un bol mare de salată cu ruccola, legume coapte la cuptor, un hummus cu bastonașe din apio și morcov sau o pastă de avocado cinstită (guacamole).

Mesa festivă deobicei este plină de preparate grase, multă carne, produse procesate, brânzeturi și mai puține legume. Rar vezi vreo salată mai specială, și nu, salata de vinete cu maioneză sau cea de boeuf nu se pun la socoteală. Toate acele preparate au îngreunat și digestia, așadar este timpul să încercăm să introducem în alimentație cât mai multe legume, adică fibre, care au un rol foarte important în procesul digestiei.

Gândește-te la toată paleta de legume și pune-o pe lista de cumpături: spanac, ruccola, salata verde, broccoli, conopidă, dovlecel, ridiche, castravete, roșie, ardei gras, varză, varză bruxelles, apio, ceapă verde, pătrunjel, fasole de tot soiul, linte, năut etc. Încearcă să le consumi crude sau cât mai puțin preparate termic pentru a nu-și pierde nutrienții (vitaminele și mineralele).

5. Bea apă!

Pe bune, bea apă! Corpul tău are nevoie de o hidratare corespunzătoare după toate mâncărurile grele și alcoolul pe care l-ai consumat cu ocazia sărbătorilor. Apa ajută la eliminarea toxinelor acumulate, dar și la reducerea balonării.

Bea apă potabilă, apă minerală, apă infuzată cu fructe sau ceaiuri neîndulcite!

1. apa infuzata - foodieopedia

6. Fă mișcare!

  • du-te la sală, dar începe cu un antrenament ușor
  • profită de zilele rămase libere și fă plimbări în aer liber
  • renunță la mijloacele de transport în comun și mergi pe jos 2-3 stații
  • renunță la lift, urcă scările

nicoleta catargiu - foodieopedia

7.  Nu te cântări imediat după perioada sărbătorilor!

Zilele acestea cel mai probabil ești încă balonat, ai reținut apă în organism, deci cântarul nu va indica greutatea ta normală de dinaintea sărbătorilor. Ai răbdare, urmează celelalte 6 sfaturi indicate mai sus pentru cel puțin 2 săptămâni, iar mai apoi poți să te urci și pe cântar, dacă totuși vrei să vezi evoluția.

Și chiar dacă te-ai îngrășat 2-3 kilograme, vei lăsa acele kilograme în plus să te definească ca persoană? Ești mult mai mult decât atât! Iubește-ți corpul indiferent de ce îți arată cântarul! 

8.  Privește alimentația ca pe un tot unitar!

Aici aș vrea să te sfătuiesc să privești alimentația/nutriția ca pe ceva pozitiv și să nu-ți impui limite pentru că îți vor îngreuna procesul de slăbire, de menținere sau oricare ar fi scopul tău. Fii constant în alegerile pe care le faci, ai răbdare și încearcă să te axezi mai mult pe sănătate și mai puțin pe aspect. Dacă ești sănătos, cu sigurață vei arăta și bine.

Ca să-ți vin în ajutor, pe blog am un articol numit ,,Meniu de detoxifiere după sărbători” în care am pus câteva idei simple și rapide de mic dejun, prânz, cină, dar și gustări. Nu este un meniu tipic de ,,detox”, adică merge departe de conceptul în sine, ci acesta vine mai degrabă ca o inspirație pentru cei care vor să dea un ,,restart” organismului și vor să reînceapă să mănânce echilibrat.

Tu pe care dintre sfaturi le-ai pus deja în practică? Lasă răspunsul în comentarii mai jos 🙂

Mult spor vă doresc și sper să vă fie de folos aceste îndrumări!

Cu drag, Nicoleta!

Mă găsiți pe:
* contul personal de Instagram
* pagina oficială de Facebook Foodieopedia

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *