Granola cu seminte si nuca

Pentru un mic dejun plin de energie, trebuie să încercați să faceți acasă acest mix de granola cu semințe și nucă! O să observați diferențe mari între cereale pe care le consumați deobicei și o porție de granola și vă promit că nu o să vă mai întoarceți la banalele cereale, de care sunt sigură că v-ați plictisit deja. Adevărat?

granola cu seminte si nuca

Granola, granola…mare trend cu granola asta. Sunt sigură că ați văzut  și voi prin supermarket-uri, la televizor sau pe internet făcându-se reclamă acestor pachețele cu amestec din cereale + alte ingrediente, ca: oleaginoase, semințe, fructe uscate. Ei bine, dacă europenii au musli, americanii nu s-au lăsat mai prejos, au venit pe piață cu granola și i-au acordat atât de multă publicitate, încât a devenit un trend, un must-to-eat sau pe românește, un MUSAI pe lista alimentelor pe care le consumi. 

granola cu seminte si nuca

Singurul dezavantaj pe care îl găsesc pachețelelor cu granola din magazine este acela că producătorii adaugă o cantitate prea mare de îndulcitori (miere, zahăr, sirop de agave/artar) sau chiar fructe uscate, care și acestea conțin zaharuri, ceea ce duce granola departe de conceptul de „sănătos”. La fel ca în cazul musli-ului, prefer să-mi fac acasă mixul meu de granola, astfel încât să am grijă la cantitatea și calitatea ingredientelor pe care aleg să le folosesc. De data aceasta am mers pe o variantă formată din fulgi de ovăz, mix din 4 semințe și miez de nucă. Combinațiile pentru granola sunt nenumărate, îți trebuie doar puțină imaginație. Poti să adaugi la alegere:

Grâne/cereale: fulgi de ovăz, fulgi de secară, amarant, quinoa, mei (poți să optezi pentru o granola fără să incluzi această categorie)

Fructe uscate: merișoare, stafide, curmale, caise uscate etc. (trebuie adăugate la final, doar în momentul în care ai scos tava din cuptor pentru a nu se arde)

Semințe: floarea soarelui, dovleac, in, susan, chia

Oleaginoase: nucă, alune de pădure, arahide, fistic, caju, migdale, nuci braziliene

Spices/condimente: scorțișoară, ghimbir pudră, nucșoară turmeric, cacao, pudră carob, sare  (cei curajoși pot să adauge și ierburi uscate: rozmarin, busuioc)

Pe lângă acestea, rețeta cere și folosirea în cantități mici a unui tip de ulei (de preferință de cocos) și a unui îndulcitor lichid (miere, sirop de agave/arțar), pentru că acestea ajută la formarea acelei texturi crocante. Sarea, să nu uităm de sare. Sarea este cea care scoate în evidență toate aromele granolei, așa că e imperativ să adaugați și sare în mixul vostru. Cui îi place ciocolata, poate să adauge și bucăți mici de ciocolată, dar doar după ce scoți tava de la cuptor și mixul s-a răcit complet, pentru a nu se topi ciocolata.

granola cu seminte si nuca

De ce să consumi granola?

Mulți au etichetat granola ca fiind nesănătos și caloric, dar s-au referit la acele mixuri pline de zahăr din supermarket-uri. Dacă faci tu mixul preferat acasă, poți să-l consumi fără nicio problemă, însă cu moderație (50 gr. sunt suficiente la micul dejun). Consumat dimineața, te va încărca de energie, îți va furniza o doză bună de fibre care te vor face să te simți sătul, iar în funcție de ingredientele pe care alegi să le folosești pentru mix, poți să ai surse bune de vitamine, minerale, proteine și grăsimi sănătoase.

De data aceasta mixul ales de mine arată așa:
____________________________________
INGREDIENTE
250 gr. fulgi de ovaz
70 gr. mix semințe (floarea soarelui, semințe de dovleac, in, susan)
70 gr. miez nucă
1 linguriță scorțișoară
1 vârf de sare
1 lingură de miere ( sau orice alt îndulcitor: sirop de agave/arțar )
3 linguri ulei de cocos
30 gr. chips de cocos (pot fi opționale sau să le înlocuiești cu fulgi de cocos)

*Dacă nu dorești să adaugi niciun îndulcitor, poți să renunți la miere

granola cu seminte si nuca
____________________________________
PREPARARE
Pune primele 5 ingrediente enumerate mai sus într-un bol și amestecă-le. Peste aceastea pune 1 lingură de miere, cele 3 linguri de ulei de cocos și amestecă totul bine cu o mână.

granola cu seminte si nuca

Pune mixul pentru granola pe o tavă acoperită cu hârtie de copt și bagă tava în cuptorul preîncălzit la 180°C pentru 15-20 minute, până când vezi că totul s-a rumenit. La fiecare 5 minute scoate tava si amestecă mixul pentru a nu se arde și pentru a se rumeni frumos pe toate părțile.

După cele 15-20 minute, scoate tava din cuptor, adaugă chips-urile de cocos și amestecă toată compoziția. Chips-urile de cocos nu le-am pus de la început pentru că nu am vrut să se ardă prea tare.

După ce s-a răcit granola transferă mixul într-un recipient/borcan cu închidere ermetică, într-o caserolă de sticlă sau într-un borcan. Păstrează recipientul la temperatura camerei.

granola cu seminte si nuca

Servește cu plăcere dimineața, alături de fructe, iaurt sau lapte!

Iată și sugestia mea de servire: 4-5 linguri de iaurt simplu (aprox. 200 gr.) , 4 linguri (30-50 gr.) granola cu semințe și nucă, câteva felii de banană și 1 pumn de coacăze negre.

granola cu seminte si nuca

Un mic dejun perfect, care te va umple de energie pentru prima parte a zilei.

Ce zici, încerci și tu să faci acasă granola?

Cu drag,
Nicoleta!

P.S. Nu uita să dau LIKE paginii de Facebook Foodieopedia pentru a fii la curent cu ultimele rețete postate!

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *