Meniu de detoxifiere după sărbători

Sărmăluțe, piftie, cozonac, salată boeuf, îți sună cunoscut? Probabil cu toții am făcut exces de sărbători și am mâncat mult și cu poftă din toate preparatele, dar acum este timpul să dăm un restart organismului nostru, să eliminăm toxinele acumulate în această perioadă și să încercăm să trecem pe un plan alimentar cu mâncăruri mai ușoare. Ok, ok! Recunosc, si eu am mâncat poate un pic mai mult decât deobicei zilele ce au trecut, dar GATA!

După mesele copioase din timpul sărbătorilor este bine să trecem pe un meniu de detoxifiere. Scopul acestui meniu este de a alimenta organismul cu mâncare mai ușoară, după mâncărurile copidoase și nicidecum de a slăbi. Câteva zile (3-4 sau chiar 1 săptămână) ar fi indicat să renunți la carne și să mănânci mai multe legume: broccoli, conopidă, dovlecel, castraveți, roșii, ridichi, sfeclă, morcovi, apio, ardei, mazăre verde, păstăi, fasole, năut, ciuperci, linte etc. Dacă nu poți să renunți la carne, încearcă să înlocuiești carnea grasă cu o carne mai slabă: pește sau piept de pui. Ideal ar fi să eviți pâinea sau orice aliment preparat din făină (alternative: pâine integrală/neagră, paste integrale, paste fără gluten).

Lactatele și produsele din lapte ar trebui și ele evitate în această perioadă de detox, dar există alternative: lapte degresat, lapte vegan din soia, migdale, orez, caju etc., iaurt degresat, brânză de vaci slabă (cottage cheese). Este în regulă să mănânci fructe, dar nu mai mult de 1-2 pe zi și acestea trebuie consumate dimineața la micul dejun sau ca fiind una dintre gustări între mese, dar niciodată seara pentru că acestea conțin zaharuri și îți dau peste cap procesul de digestie (regulă de care trebuie să ții cont tot timpul, nu doar în timpul acestui plan de detox).

Un lucru foarte important pe care trebuie să-l știți este acela că organismul nostru se detoxifică singur în fiecare zi și nu are nevoie de rețete minune/magice ca ,,apa și lămâia” sau alte bazaconii. Apa caldă cu lămâie dimineața nu face altceva decât să-ți trezească organismul la viață după cele 7-8 ore de somn și nu are un fol foarte mare în procesul de detoxifiere al ficatului. Cum am menționat, ficatul se detoxifică singur în fiecare zi, ÎNSĂ, din când în când are nevoie de o pauză de la acele mâncăruri grele, procesate și pline de grăsimi. De aceea este bine ca după o perioasă în care ați făcut abuz de astfel de alimente, să încercați să introduceți în meniul vostru mâncăruri simple și nutritive. 

Iată și câteva rețete pe care le găsești pe acest blog, idei de mic dejun, prânz, cină și gustări pe care poți să le incluzi în meniul tău de detoxifiere după sărbători:

      1. Mic dejun

Chiar dacă ai tendința să mănânci mai puțin după sărbători, nu uita că micul dejun este foarte important și trebuie să te alimentezi corespunzător. De exemplu: un mic dejun format dintr-un smoothie sățios sau o niște ouă gătite sănătos, te vor ajuta să îți începi ziua în forță.

SMOOTHIE-URI

⇒Bol cu smoothie/Smoothie bowl: banana, fructe de pădure, iaurt grecesc⇐

bol cu smoothie smoothie bowl

⇒  Smoothie verde cu spanac, banană și măr ⇐
smoothie energizant

⇒ Smoothie detoxifiant cu sfeclă roșie ⇐
smoothie detoxifiant cu sfeclă roșie

⇒ Detox smoothie cu măr și portocală ⇐
smoothie detoxifiant mar portocala detox smoothie Meal Balance Life Care 1

⇒ Smoothie cu pulbere de iarbă de grâu verde ⇐
smoothie bowl cu pulbere de iarba de grau verde

⇒Smoothie cu coacăze negre⇐

smoothie cu coacăze negre

OUĂ – OMLETE

⇒ Omletă la cuptor cu legume ⇐

omleta la cuptor

⇒Shakshuka – ouă poșate în sos de roșii⇐

shakshuka - oua in sos de rosii

⇒ Omleta cu ciuperci și salsa de roșii ⇐

omleta cu ciuperci si salsa de rosii
 Ou poșat și avocado ⇐
avocado toast cu ou posat

BUDINCI SĂNĂTOASE

⇒ Budincă de chia cu rodie ⇐

budinca de chia
 Budincă de chia în 3 straturi ⇐

budinca de chia in 3 straturi
 Budincă de mei ⇐

budinca de mei

La micul dejun mai poți mânca și:

⇒ Banana split cu brânză de vaci, fructe de pădure și nuci ⇐

banana split cu branza de vaci, fructe de padure si nuci

⇒Brioșe cu fulgi de ovăz și coacăze negre (fără zahăr, fără grăsimi)⇐

briose cu fulgi de ovaz si coacaze negre

⇒ Pate din linte ⇐

pate de linte

        1. Prânz

Pentru masa de prânz vă recomand supe creme. Supele creme sunt cele mai rapide și ușoare feluri de mâncare pe care oricine le poate găti. Sunt mult mai sățioase decât ți-ai imagina, iar dacă nu te-ai săturat dintr-o porție, nicio problemă, poți mânca liniștit chiar 2 porții.

⇒Supă cremă de linte și broccoli⇐
supa crema de linte si broccoli

⇒ Supă cremă de mazăre verde ⇐
supă cremă de mazăre verde

⇒ Supă cremă de dovleac ⇐
supă crema de dovleac

⇒ Supa cremă de ciuperci ⇐

supa crema de ciuperci
 Supa cremă de conopidă ⇐

supa crema de conopida cu bacon crocant cauliflower cream soup1

De asemenea la prânz merg foarte bine și umătoarele preparate: 

⇒Buddha Bowl sau Bolul cu de toate (perfect pentru a face un bol cu resturi de mâncare)⇐

buddha bowl foodieopedia

⇒ Ciuperci cu usturoi și pătrunjel ⇐

ciuperci cu usturoi si patrunjel

⇒ Orez basmati cu năut curry ⇐

orez basmati cu naut curry

⇒ Ouă umplute cu avocado ⇐

oua umplute cu avocado

        1. Cina

Ultima masă din zi ar trebui să fie ușoară și mâncată cu 3-4 ore înainte de a te pune la culcare. În general la cină îmi place să mănânc salate. Alegeți legumele care vă plac și faceți o salată delicioasă, lângă care dacă vreți puteți adauga sau nu o bucată mică de carne de pește sau pui.

⇒ Salata caprese ⇐

salata caprese 4

⇒ Salată cu varză de bruxelles, mere și nuci ⇐

salata cu varza de bruxelles, mere si nuci

⇒ Salata cu pui, merișoare și apio ⇐

salata cu pui merisoare si apio

⇒ Salată cu macrou afumat și iaurt grecesc ⇐

salata cu macrou afumat si iaurt grecesc2 salad with smoked mackerel and greek yogurt

⇒Salata cu valeriană, filete de macrou și iaurt grecesc⇐

salata cu valeriana, filete de macrou si naut

⇒ Guacamole ⇐
cum se face guacamole

⇒ Toast din cartof dulce cu guacamole ⇐

toast din cartof dulce cu guacamole

HUMMUS – rețete diferite
⇒ Hummus-rețeta clasică ⇐
⇒ Hummus cu sfeclă roșie ⇐
⇒ Hummus cu dovleac copt ⇐
⇒ Hummus cu vinete coapte ⇐

retete de hummus foodioepedia

        1. Gustări între mese: 1 măr, 1 banană, ½ avocado, 1 pumn de nuci, migdale, caju (cam 10 bucăți), curăță 1-2 morcovi și taie-i în bucăți mici și ronțăie-i, 1 tulpină de apio este și ea perfectă de ronțăit între mese.
        1. Lichide: apă ( minim 2 L/zi), ceai verde sau negru, apă caldă cu sucul de la o lămâie (dimineața pe stomacul gol).

De asemenea, dacă dorești și mai multe rețete sănătoase, le găsești pe blog AICI .

Acestea sunt ideile mele pentru un meniu complet de detox după sărbători, care nu doar că te va ajuta să-ți cureți organismul, dar te va face să te simți și mai bine. Puteți jongla cu ingredientele și să vă creați propriul meniu de detox.

P.S. Țin să subliniez faptul că nu sunt vreun expert în nutriție, însă ideea acestei postări este pentru a te ajuta și pentru a te inspira în cazul în care vrei să te apuci sau te-ai apucat deja de un plan de detoxifiere. Tot ceea ce este scris la începutul postării până la ideea mea de meniu de detoxifiere, sunt informații din ce am citit dealungul timpului, de pe diferite site-uri de specialitate, de la oameni care se pricep în acest domeniu al nutriției.

Nu uita să dai LIKE paginii de facebook a blogului dacă vrei să fii la curent cu ultimele rețete!

LIKE aici Foodieopedia .

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

2 Comentarii

  • Foodieopedia:
    2 ani

    Mulțumesc frumos pentru apreciere! Nu sunt vegană sau vegetariană, dar așa s-a nimerit să am mai multe rețete de genul acesta :)

  • Ema:
    2 ani

    Imi place idea ta de meniu detox, iar tu esti foarte simpatica! Vad ca ai multe retete vegane, iar altele sunt usor de adaptat pentru stilul meu. Felicitari, arata foarte bine blogul!