Meniu de detoxifiere după sărbători

Sărmăluțe, piftie, cozonac, salată boeuf, îți sună cunoscut? Probabil cu toții am făcut exces de sărbători și am mâncat mult și cu poftă din toate preparatele, dar acum este timpul să dăm un restart organismului nostru, să eliminăm toxinele acumulate în această perioadă și să încercăm să trecem pe un plan alimentar cu mâncăruri mai ușoare. Ok, ok! Recunosc, si eu am mâncat poate un pic mai mult decât deobicei zilele ce au trecut, dar GATA!

După mesele copioase din timpul sărbătorilor este bine să trecem pe un meniu de detoxifiere. Scopul acestui meniu este de curățare a organismului după mâncărurile grele și nicidecum de a slăbi. Câteva zile (3-4 sau chiar 1 săptămână) ar fi indicat să renunți la carne și să mănânci mai multe legume: broccoli, conopidă, dovlecel, castraveți, roșii, ridichi, sfeclă, morcovi, apio, ardei, mazăre verde, păstăi, fasole, năut, ciuperci, linte etc. Dacă nu poți să renunți la carne, încearcă să înlocuiești carnea grasă cu o carne mai slabă: pește sau piept de pui. Ideal ar fi să eviți pâinea sau orice aliment preparat din făină (alternative: pâine integrală/neagră, paste integrale, paste fără gluten).

Lactatele și produsele din lapte ar trebui și ele evitate în această perioadă de detox, dar există alternative: lapte degresat, lapte vegan din soia, migdale, orez, caju etc., iaurt degresat, brânză de vaci slabă (cottage cheese). Este în regulă să mănânci fructe, dar nu mai mult de 1-2 pe zi și acestea trebuie consumate dimineața la micul dejun sau ca fiind una dintre gustări între mese, dar niciodată seara pentru că acestea conțin zaharuri și îți dau peste cap procesul de digestie (regulă de care trebuie să ții cont tot timpul, nu doar în timpul acestui plan de detox).

Iată și câteva rețete pe care le găsești pe acest blog, idei de mic dejun, prânz, cină și gustări pe care poți să le incluzi în meniul tău de detoxifiere după sărbători:

  1. Smoothie-uri la micul dejun

Smoothie-urile sunt perfecte la micul dejun. Preferatele mele atunci când fac o cură de detox sunt smoothie-urile verzi. Ideale sunt și smoothie-urile din sfeclă roșie. Smoothie-ul cu sfeclă roșie este foarte popular în curele de detoxifiere.  Aceste băuturi sunt energizante și foarte sățioase, perfecte pentru a-ți începe ziua în forță.

SMOOTHIE VERDE rețeta aici .

smoothie energizant

SMOOTHIE CU SFECLĂ ROȘIE rețeta aici .

smoothie detoxifiant cu sfeclă roșie

  1. Prânz

Pentru masa de prânz vă recomand supe creme. Supele creme sunt cele mai rapide și ușoare feluri de mâncare pe care oricine le poate găti. Sunt mult mai sățioase decât ți-ai imagina, iar dacă nu te-ai săturat dintr-o porție, nicio problemă, poți mânca liniștit chiar 2 porții.

SUPĂ CREMĂ DE MAZĂRE VERDE rețeta aici .

supă cremă de mazăre verde

SUPĂ CREMĂ DE DOVLEAC rețeta aici .

supă crema de dovleac

De asemenea la prânz merg foarte bine și ciupercile. 

CIUPERCI CU USTUROI ȘI PĂTRUNJEL rețeta aici .

ciuperci cu usturoi si patrunjel

  1. Cina

Ultima masă din zi ar trebui să fie ușoară și mâncată cu 3-4 ore înainte de a te pune la culcare. În general la cină îmi place să mănânc salate. Alegeți legumele care vă plac și faceți o salată delicioasă, lângă care dacă vreți puteți adauga sau nu o bucată mică de carne de pește sau pui.

SALATĂ CU SFECLĂ ȘI CARTOFI DULCI rețeta aici .

salată detox

Salata de avocado sau GUACAMOLE rețeta aici .

cum se face guacamole

HUMMUS rețeta aici .

hummus

  1. Gustări între mese: 1 măr, 1 banană, ½ avocado, 1 pumn de nuci, migdale, caju (cam 10 bucăți), curăță 1-2 morcovi și taie-i în bucăți mici și ronțăie-i, 1 tulpină de apio este și ea perfectă de ronțăit între mese.
  1. Lichide: apă ( minim 2 L/zi), ceai verde sau negru, apă caldă cu sucul de la o lămâie (dimineața pe stomacul gol).

De asemenea, dacă dorești și mai multe rețete sănătoase, le găsești pe blog AICI .

Acestea sunt ideile mele pentru un meniu complet de detox după sărbători, care nu doar că te va ajuta să-ți cureți organismul, dar te va face să te simți și mai bine. Puteți jongla cu ingredientele și să vă creați propriul meniu de detox.

P.S. Țin să subliniez faptul că nu sunt vreun expert în nutriție, însă ideea acestei postări este pentru a te ajuta și pentru a te inspira în cazul în care vrei să te apuci sau te-ai apucat deja de un plan de detoxifiere. Tot ceea ce este scris la începutul postării până la ideea mea de meniu de detoxifiere, sunt informații din ce am citit dealungul timpului, de pe diferite site-uri de specialitate, de la oameni care se pricep în acest domeniu al nutriției.

Nu uita să dai LIKE paginii de facebook a blogului dacă vrei să fii la curent cu ultimele rețete!

LIKE aici Foodieopedia .

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

Lasă un comentariu

Adresa dumneavoastra nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

2 Comentarii

  • Foodieopedia:
    9 luni

    Mulțumesc frumos pentru apreciere! Nu sunt vegană sau vegetariană, dar așa s-a nimerit să am mai multe rețete de genul acesta :)

  • Ema:
    10 luni

    Imi place idea ta de meniu detox, iar tu esti foarte simpatica! Vad ca ai multe retete vegane, iar altele sunt usor de adaptat pentru stilul meu. Felicitari, arata foarte bine blogul!