Ce am mancat in izolare la domiciliu

COVID -19 a creat multă panică printre români în special din a doua săptămână a lunii martie 2020, iar panica asta a dus la golirea supermarketurilor într-un timp foarte scurt. Oamenii s-au împărțit în două tabere: cei care făceau cumpărături normale și cei care ,,iradiau” rafturile, adică luau tot ce le venea în cale, fără să se gândească și la nevoile celorlalți.

Sunt puțini cei care au luat în serios îndemnul de a sta în casă și de a evita zonele aglomerate. S-a tot repetat că izolarea la domiciliu este una dintre cele mai bune metode de a evita riscul de a lua contact cu vreo persoană care suferă de COVID- 19, lucru pe care eu l-am luat foarte în serios și l-am pus în aplicare.

Aș vrea să mai precizez că nu mi s-a impus să mă izolez, nu am avut niciun simptom, nu am luat contact cu nicio persoană venită din zonele roșii, doar că am preferat să mă distanțez social de tot ce e în jur și să stau în casă cât mai mult, tocmai pentru a evita vreun risc.

Ce am mâncat în izolare la domiciliu

După prima săptămână de izolare am văzut că pot să supraviețuiesc cu strictul necesar și decent de alimente, faptul că am o imaginație bogată și că  pot să ,,improvizez” rețete, astfel încât să nu fac risipă alimentară.

Țin să menționez că am intrat în izolare fără să cumpăr absolut nimic în plus față de ce aveam. Eu am mereu în casă produse de bază: orez, paste, cartofi, leguminoase, lapte și produse lactate, conserve, condimente, fructe și legume proaspete. În plus, congelatorul meu era deja plin cu diverse legume, carne și brânzeturi. Practic aveam de toate astfel încât să supraviețuiesc câteva zile.

Mai jos vă las câteva idei de mese pe care le-am avut în decursul acestei săptămâni, care sper că vă vor ajuta, nu doar acum, ci mereu și că vă vor face să conștientizați că trebuie să fiți mai cumpătați și să aveți mai mult respect pentru hrană.

Micul dejun

  • Nimic diferit față de ce mâncam înainte, adică ouă fierte cu brânzică, legume și rondele de orez. A doua idee, faimosul terci. Acestea s-au tot repetat pe parcursul zilelor
  • Într-o singură zi am făcut Shakshuka cu fasole și am mâncat-o ca un mic dejun târziu #brunch

Mic dejun - foodieopedia.ro

Pranz / cina

  • Năut curry cu orez basmati
  • Ardei copți cu usturoi (am găsit ardeii copți prin congelator)
  • Supă ,,falsă” de tortellini, adică am fiert apa, am pus un cub de knorr, apoi am fiert niște tortellini. Treaba asta se poate face și cu tăieței.
  • Tortellini cu ciuperci trase la tigaie cu usturoi (a doua zi am folosit tortellini rămași din supă și i-am transformat în altceva –  doar v-am zis mai sus că am început să ,,improvizez”)
  • ,,Pizza” Ciuperci – adică ciuperci cu pasata de roșii, busuioc uscat și cașcaval ras la cuptor

Idei Pranz si Cina - foodieopedia.ro

  • Farfalle cu file de hering în sos tomat 
  • Salată cu fasole, ton, ceapă verde, castravete, roșie și morcov ras (s-a repetat 2 zile la rând)
  • Salată cu ton, porumb, sfeclă fiartă, castravete, măsline verzi, ceapă verde și pătrunjel (s-a repetat 2 zile la rând)
  • Falafel (chiftele din năut la cuptor)  – le-am mâncat cu sos din iaurt cu usturoi
  • De multe ori spre cină nu îmi era foarte foame, așa că mâncam câte 200 gr. iaurt cu o cupă de 25 gr. pudră proteică de ciocolată. Deasupra mai puneam alune, migdale, fulgi de cocos și fructe congelate.

Pranz si Cina idei - foodieopedia

  • Chili con carne de pui
  • Cartofi țărănești cu boia și castraveți murați
  • Ciuperci trase la tigaie cu zacuscă și mămăligă
  • Orez cu mix de legume mexican și parmezan

Pranz_Cina - foodieopedia

  • Salată cu spanac, porumb, mazăre verde, roșie și file hering
  • Salată cu porumb, mazăre verde, roșie, ceapă și brânză halloumi la grătar
  • Buddha bowl (bol cu de toate): orez cu mix mexican, linte roșie fiartă, spanac și castraveți murați

Salate - foodieopedia

Desert

  • Mousse cu aquafaba și ciocolată – aquafaba este lichidul din conserva de la năutul folosit. Lichidul l-am bătut spumă cu mixerul, apoi am adaugat ciocolata topită la baie de aburi, am amestecat, am împărțit compoziția în 4 pahare și am lăsat să se întărească. Ceea ce a rezultat a fost un mousse aerat și pufos.
  • Brioșe cu banane – aici am folosit compoziția de la Banana Bread de post și am pus-o în forme de brioșe
  • Măr copt cu nucă și magiun de prune

Desert - foodieopedia

La gustare am mâncat de cele mai multe ori mere sau rondele de orez cu puțin unt de arahide

Mâncărurile au fost gândite în așa fel încât să fie:

  • gustoase
  • cât mai simple din punct de vedere a modalității de pregătire
  • care să îmi satisfacă nevoile calorice
  • să nu fie exagerat de calorice având în vedere faptul că nu am făcut la fel de multă mișcare ca înainte

La fiecare masă am încercat să am:

  • câte o sursă de proteină, fie de origine animală, fie vegetală
  • carbohidrați complecsi care să îmi ofere sațietate
  • grasimile au fost și ele prezente, luate din carne, unturi din oleaginoase, lapte și produse lactate.

Dacă stau bine să analizez ce am mâncat în această săptămână de auto-izolare, mesele mele nu diferă cu mult față de cum mâncam înainte. Mereu mă ghidez după aceleași principii explicate mai sus. Aceste principii au devenit un stil de viață, care mă ajută să fiu disciplinată nu doar în farfurie, ci și în ceea ce privește achiziționarea alimentelor, dar și în grija pentru a nu face risipă alimentară sau a o reduce cât mai mult cu putință.

Sugestii de retete simple de pe blog

Spre final aș vrea să îți sugerez câteva rețete care merită încercate de pe blogul meu, pentru care nu ai nevoie de foarte multe ingrediente, ba mai mult, unele dintre ele s-ar putea să le ai deja în casă:

Rețete cu carne

Ciorbă de pui a la grec sau Ciorba cu perișoare de pui
Chec sărat cu legume si cașcaval
Pui la cuptor în crustă de susan
Salata cu ton si mazare verde
Chili con carne de pui

Retețe vegetariene

Placinta cu branza de vaci si dovlecel
Drob din linte roșie sau Drob de ciuperci
Mini-Omlete in forme de briose sau Omleta la cuptor în tavă
Crema de vinete cu iaurt grecesc
Frittata cu dovlecel si urda
Supe creme: de ciuperci, de mazăre verde, de conopidă
Paste: Paste cu pesto din spanac , Penne la cuptor cu mozzarella, Paste cu sos din conopidă

De post/vegane

Hummus clasic, Hummus cu ardei copt, Hummus cu vinete
Tocaniță din năut
Salata Tabbouleh
Chipsuri din cartofi dulci (se pot face și din cartofi albi)
Cremă de fasole albă (un fel de fasole frecată, doar că am băgat-o la blender)
Pate de linte
Burgheri din fasole roșie (pot fi făcuți și din linte sau năut)

Desert

Clafoutis cu afine
Banana Bread de post sau Banana Bread (rețetă clasică, cu ou)
Chec cu morcovi
Brioșe cu merișoare
Prajitura cu morcovi si fulgi de ovaz
Salam de biscuiți
Biscuiti cu ovaz, banane și stafide
Ștrudel cu mere

Sper să vă fie de folos!
Cu drag, Nicoleta!

P.S. Pe blog am un articol în care ți-am dat câteva sfaturi cum poți să reduci risipa alimentară!

P.P.S. Rețetele pe care le-am făcut în decursul săptămânii în izolare sunt salvate în niște albume (highlights) pe pagina mea de Instagram ⇒https://www.instagram.com/nicoleta.catargiu/ (nicoleta.catargiu)

 

Mă găsești și pe FACEBOOK: https://www.facebook.com/foodieopedia/

DISTRIBUIE DACĂ ȚI-A PLĂCUT!

Ar putea să vă mai placă

4 Comments

  • Denisa
    martie 21, 2020 2:20 pm

    Mulțumesc pentru toate rețetele! <3 Sunt foarte ușor de făcut și gustoase.

    • Foodieopedia
      martie 21, 2020 2:25 pm

      Cu drag! Sper să îți fie de folos 🙂

  • Sergiu
    martie 19, 2020 3:26 pm

    Simplu si gustos!

    • Foodieopedia
      martie 19, 2020 3:58 pm

      Așa cum ar trebui să fie 🙂

Lasă un comentariu